Random header image... Refresh for more!

Theovo vysvědčení – pololetí 1. třídy

Škola nám umožňuje využít uznání hodnocení bez přezkoušení – je třeba zkonzultovat s lehkým předstihem tak zvané portfolio (nafilmované a nafocené ukázky zpracovaných projektů nebo pokroků v jednotlivých předmětech). A pak navrhnout hodnocení, které škola ve většině případů na základě portfolia přenese do oficiálního formuláře vysvědčení.

Další možností přezkoušení na dálku je Skype (které spolu s portfoliem také vyprodukuje vysvědčení), anebo zůstat bez přezkoušení – a tím pádem bez vysvědčení, což by také nebyl problém.

A jak si Theo toto pololetí vedl?

Jméno žáka: Theodor Erik

Třída: 1. ročník IV

Informace o žákovi pro školu (speciální vzdělávací potřeby, další):
Theo žije v Kataru, kde jsou základními dorozumívacími jazyky arabština a angličtina. Je proto pro nás důležité, aby jeho vzdělání bylo od začátku minimálně dvojjazyčné (čeština – angličtina). Výukové materiály proto používáme v obou jazycích, zároveň velkou část 1. ročníku bude zabírat čtení (v obou jazycích) a psaní (spelling, phonics).

Matematika:
Používáme metodu podle prof. Hejného a osnovy RightStart. Theo používá k počítání manipulativní pomůcky – prsty, počítadlo a číselnou osu. Dobře rozumí slovním úlohám pro sčítání i odčítání. Má výborné prostorové chápání obrazců, modelů staveb potažmo geometrických tvarů. Zvládá přechod přes desítku, součet dvou nebo tří čísel, dále počítání po pěti, deseti či stech. Chápe záporná čísla či základní dělení.

Český jazyk: 
Theo již dokáže číst souvislé texty v angličtině i češtině, pracujeme na rozšiřování slovní zásoby s maximální snahou udržet hlavně zájem o čtení. Při psaní se mu v posledním půl roce výrazně zlepšila tvarová čistota písmen i čísel. Dobře slyší jednotlivé hlásky i ve dlouhých slovech. Začal psát iniciativně pro vlastní potřebu (popisky obrázků, návody, dopisy).

Prvouka:
Všechna témata byla pro Thea zajímavá. U těch, na která jsme již dříve narazili, bylo vidět, že chce jít více do hloubky (například lidské tělo).

Hudební výchova: 
V portfoliu ukázky zpěvu písniček ze sboru Junior Treble Choir, který se schází 1x týdně. Zpívání Thea baví a nové písničky a složitější melodie jsou pro něj vítanou výzvou

Výtvarná výchova: 
Theo v tomto pololetí více začal kreslit, ačkoliv kreslení stále používá spíše jako záznamovou techniku, než uměleckou.

Tělesná výchova:
Theo se kromě každodenního běhání venku s kamarády pravidelně věnuje jachtaření (letos dosáhl na první stupeň kvalifikace Royal Yachting Association), atletice, tenisu a baseballu. Sportuje rád a je velmi zdatný.

Praktické činnosti: 
V rámci výtvarné výchovy obratná práce s lepidlem, krepovým papírem, nůžkami (výroba adventního věnce, vánočních přání), modelína.

Práce na počítači: 
Samostatná práce s tabletem, práce s myší na laptopu. K výuce používáme programy Letter School a Psaní s motýlem (psaní), využíváme i Minecraft (čtení, youtube tutorialy) a Youtube jako takový.

Vyjádření rodičů k průběhu, portfoliu aj.
Theo je bystrý a zvídavý chlapec, který se rád učí nové věci. Udělal obrovský pokrok ve čtení (ve dvou jazycích s jinou fonetickou výbavou souběžně) i v psaní. Matematika je pro něho zábavou a předepsanou úroveň zvládá s lehkostí. Za toto pololetí nemám jeho nasazení a výsledkům co vytknout.

Zatim bez komentare

Zatim ani slovo.

Budte prvni!

Chcete neco dodat?